ЭЛЕКТРОНЫ ЗВАРОТ

Парадак разгляду электронных зваротаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. № 306-З). 

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.

Электронныя звароты, якія паступілі на адрас РУП «Белмытсэрвіс», падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам некаторых асаблівасцяў.

На падставе абзаца 5 падпункта 7.2. Палажэння аб парадку функцыянавання інтэрнэт-сайтаў дзяржаўных органаў і арганізацый, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29.04.2010 № 645 «Аб некаторых пытаннях інтэрнэт-сайтаў дзяржаўных органаў і арганізацый і прызнанні страціўшым сілу пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 11 лютага 2006 г. № 192», а таксама ў адпаведнасці з пунктам 1 загаду генеральнага дырэктара РУП «Белмытсэрвіс» ад 19.05.2016 № 126-ОД «Аб некаторых пытаннях работы афіцыйнага інтэрнэт-сайта РУП «Белмытсэрвіс» афіцыйнай крыніцай паступлення электронных зваротаў у РУП «Белмытсэрвіс» з'яўляецца яго размяшчэнне ў спецыяльных формах гэтага раздзела. У адпаведнасці з артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» электронныя звароты грамадзян і юрыдычных асоб, якія паступілі па іншых каналах электроннай сувязі, разгляду не падлягаюць.

Электронныя звароты павінны:

  • адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1, абзацамі другім - чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім - пятым пункта 3 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», а менавіта:

  • быць выкладзены на беларускай або рускай мове;

  • ўтрымліваць назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

  • ўтрымліваць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

  • падаваць сутнасць звароту;

  • паддавацца прачытанню, напісаны выразным, разборлівым почыркам;

  • не дапускаць ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

  • ўтрымліваць адрас электроннай пошты заяўніка;

  • да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Пры невыкананні гэтых патрабаванняў электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб». (рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. № 306-З).

     Астатнія выпадкі пакідання без разгляду па сутнасці электронных зваротаў прадугледжаны арт.15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб». (рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. № 306-З) і прыводзяцца ў інфармацыі агульнай старонкі рубрыкі: «Звароты грамадзян і юрыдычных асоб».

Да электроннага звароту могуць прымацоўвацца файлы. Дапушчальныя фарматы прымацоўваных файлаў дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканов) з'яўляюцца: Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG);

Электронны зварот можа быць адкліканы шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем змяшчаных ў звароце, заяўніку варта звярнуцца з вусным ці пісьмовым зваротам.

Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаных ў электронных зваротах, за выключэннем выпадкаў, калі:

заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

Адказ на электронны зварот або рашэнне аб пакіданні электроннага звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячы орган - Дзяржаўны мытны камітэт Рэспублікі Беларусь па адрасе: 220007, г. Мінск, вул. Магілёўская, 45/1 (www.gtk.gov.by).

Пры паступленні электронных зваротаў аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў) адказы могуць размяшчацца на інтэрнэт-сайце Прадпрыемства без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.


Электронныя звароты
грамадзян


Электронныя звароты 
юрыдычных асоб і 
індывідуальных прадпрымальнікаў