Важныя кропкі шоўкавага шляху
Новы транспартна-лагiстычны цэнтр «Вялiкi камень — Белтаможсэрвiс» адкрыўся на тэрыторыi iндустрыяльнага парку. Гэта ўжо трэцi па лiку комплекс РУП «Белтаможсэрвiс» у Мiнскiм рэгiёне i дзявяты ў краiне. Цэнтр дазваляе апрацоўваць грузы, якiя прыходзяць рознымi вiдамi транспарту.
Складскi комплекс класа А плошчай больш за 15 тысяч квадратных метраў, ёмiстасцю 10 000 палетамесцаў, 42 докi для пагрузкi-выгрузкi з ураўняльнымi платформамi, сучасныя сiстэмы вiдэаназiрання i пажаратушэння, кандыцыянiравання i кантролю тэмпературнага рэжыму. Улiк руху тавараў тут адбываецца з выкарыстаннем сiстэмы WMS (праграмны комплекс, якi забяспечвае адраснае захоўванне, аўтаматызацыю дакументаў i рэгуляванне працы склада), а таксама праграмных прадуктаў уласнай распрацоўкi. Комплекс абсталяваны такiм чынам, што ў залежнасцi ад iндывiдуальных характарыстык магчыма як падлогавае, так i стэлажнае захоўванне тавараў. Складскi комплекс тэрмiнала ўключае ў сябе склад часовага захоўвання, мытны i склад агульнага карыстання.
Як адзначылi на прадпрыемстве, размяшчэнне новага цэнтра абумоўлена шэрагам геаграфiчных i эканамiчных фактараў. Характэрна, што праз iндустрыяльны парк праходзiць мiжнародная аўтамагiстраль Масква — Берлiн (M-1/E30) у Расiю i Цэнтральную Еўропу. Таксама два найбуйнейшыя транс’еўрапейскiя чыгуначныя транспартныя калiдоры забяспечваюць выдатныя сувязi з Еўропай i Расiяй, з Балтыйскiм i Чорным морамi, прамое падключэнне да Транссiбiрскай магiстралi, прамыя зносiны з транзiтным мiжнародным маршрутам Чунцын — Сiньцзян — Еўропа. Акрамя iншага, у межы «Вялiкага каменя» ўключаны мiжнародны аэрапорт.
Зараз транспартна-лагiстычны цэнтр «Вялiкi камень — Белтаможсэрвiс» — адзiн з дзевяцi транспартна-лагiстычных цэнтраў найбуйнейшага лагiстычнага аператара краiны. Як расказаў дырэктар Мiнскага фiлiяла РУП «Белтаможсэрвiс» Аляксандр Скачкоўскi, актыўнае развiццё знешнеэканамiчных сувязей памiж краiнамi, рост аб’ёмаў знешнегандлёвых аперацый i, як вынік, транзiтных перавозак патрабуе наяўнасцi адпаведнай структуры лагiстычнага i транспартнага патэнцыялу нашай краiны:
— Пастаянны рост знешняга попыту на беларускiя тавары патрабуе стварэння транспартна-лагiстычнай iнфраструктуры новай якасцi — iнфраструктуры, здольнай генерыраваць комплексныя лагiстычныя прадукты i забяспечваць знiжэнне выдаткаў, звязаных з дастаўкай тавару канчатковаму спажыўцу. Улiчваючы тэрытарыяльнае размяшчэнне, Мiнскi рэгiён мае найбольшую канцэнтрацыю грузапатоку i, як вынік, больш насычаную лагiстычную iнфраструктуру ў краiне. З мэтай рэалiзацыi планаў Мiнскага фiлiяла РУП «Белтаможсэрвiс» па пашырэннi складской iнфраструктуры ў Мiнскiм рэгiёне быў зроблены аналiз адпаведных плошчаў i тэрыторый. Ацанiўшы ўсе перавагi iндустрыяльнага парку, у тым лiку спрошчаныя адмiнiстрацыйныя працэдуры, падатковыя i мытныя льготы, якiя прадастаўляюцца дзяржавай, РУП «Белтаможсэрвiс» лiчыць, што «Вялiкi камень» — найбольш выгаднае месца для вядзення бiзнесу i рэалiзацыi стратэгiй развiцця прадпрыемстваў у Мiнскiм рэгiёне.
У транспартна-лагiстычным цэнтры «Вялiкi камень — Белтаможсэрвiс» кансалiдацыя i тэрмiнальная апрацоўка магчымы для тавараў розных катэгорый, пачынаючы ад прадукцыi дрэваапрацоўкi, будаўнiчай галiны i заканчваючы сучасным высокатэхналагiчным абсталяваннем, неабходным для развiцця сусветных кампанiй i выбудоўвання лагiстыкi ўзроўняў 4PL i 5PL.